Kalp Konuları
Yükleniyor...

18 Temmuz 2013 Perşembe

Kalp Ritim Bozukluğunun Sebebi Nedir ?

Kategori : Kalp , Kalp Hastalığı , Ritim Bozukluğu , Ritim Bozukluğu Sebebi

Kalp ritmindeki bozukluk ölümcül sebep olabilir

Kalp Ritim Bozukluğu ; Ölümle sonuçlanabilen kalp ritim bozukluklarına erken dönemde müdahale etmek etmek gerekir.

Kalp Ritim Bozukluğu Sebebi

Kalp ritim bozukluğunun sebebi nedir? 

Kalp ritim bozukluğu sebebi ; Kalp kasının kasılması için elektrik uyarı gereklidir. Kalbin sağ kulakçığında düzenli aralıklarla elektrik uyarı çıkaran hücreler vardır. Bahsedilen elektrik uyarının kalbin her tarafına yayılması gerekir. Elektriğin kalp içinde yayılırken izlediği peş peşe dizilmiş hücrelerden oluşan elektrik kablosu gibi hatlar vardır. Kalp kası da bu elektrik iletiye cevap verir. Bahsi geçen bu yapılardaki anormallikler kalp ritminin bozulması ile sonuçlanır. Ritim bozukluğu bazen kalbin hızlanması (taşikardi); bazen teklemesi (erken atım); bazen de yavaşlaması (bradikardi) şeklinde ortaya çıkar. Kalp hastalıklarınının önemini görmek lazım.

Kalp Ritim Bozukluğu Belirtileri
Belirtileri nedir? 

En sık belirti çarpıntı hissidir. Hastalar bu hissi anlatmak için ‘Kalbim kuşkanadı gibi çırpıyor’, ‘Göğsümden fırlayacak gibi oluyor’, ‘Kalp atışlarım dışarıdan görülüyor’, ‘Kalbim ağzımdan çıkacak gibi oluyor’ şeklinde ifadeler kullanır. Çarpıntı genelde aniden başlar ve bazen saniyeler, bazen dakikalar, bazen de saatler sürüp birden sonlanır. Diğer bir bulgu baş dönmesi ve bayılma olabilir. Ritim bozukluğuna bağlı bayılmalar genelde hayati önemi olan ritim bozukluğu türlerini işaret eder. Kalp krizi sanılabilir ama değildir.

4 yorum

benim kalbim kocamla ilişkiye girerken öyle atıyor. acaba nedeni bu olabilir mi? bilen arkadaş yazarsa sevinirim.

heyecanlanıyorsundur, o yüzden kalbin öyle atıyordur. sonuçta bahsettiğin şey cinsel ilişki, kimi heyecanlandırmaz ki. hani kocana aşıksan daha çok atıyordur.

yani rahatça artık kocamla ilişkiye girebilirim =) çok sevindim.

Çüş millet ne derdinde sen ne derdindesin hadi kızım kolay gelsin